2007-09-29

Bloggträff

blev det på Gyllene Prag, och där satt jag och var tvungen att medge att jag nog egentligen inte bloggar. I alla fall inte med någon överdriven regelbundenhet. Men mötet med alla dessa skrivfantomer förpliktar, så nu morgonen efter tar jag mig samman och skriver de senaste tre dygnens inlägg, alla på en gång, och antedaterar hej friskt.

Mötet var hemskt trevligt med både nya och gamla bekantskaper. Lotta från JMK visste jag absolut att jag borde känna igen, och det gjorde jag ju, och Sofie var en trivsam stolsgranne. IT-mamman satt också där, och långt bort bebisrunda Petra. Ja, och så fanns där en ohemul massa andra människor som jag inte pratade ett dugg med men som jag har ett nästan dagligt umgänge med ändå.


Den panerade osten satt som en smäck, och det samlades raskt in pengar för att jag fick betala de tre ölen som någon glömde att h*n druckit. Mot slutet av kvällen - det slut av kvällen som småbarnsföräldrarna kallar slutet av kvällen i alla fall, det som föregår utgången på Park - kände jag mig som på bilden, och än bättre blev det efteråt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ahh, ufo-bilden! Mycket bra.

Studiomannen sa...

Ja den där ölskulden ja... märkligt. Var de buttra där inne?

Det var väl enda goda skälet att jag körde bil den dagen - det var inte jag som drack tre pilsner...