2006-11-26

Mina barn, andras ungar

Den första någorlunda fina dagen på tre veckor, och då passar jag på att ta den av döttrarna som kan tala om vad hon vill med ord jag förstår till Strandbadet i Karlskoga. Hon studsar av glädje och blir knappt ens rufsig i fjädrarna då jag tvingas ta en omväg till den i näromgivningen mycket rara ärtan brevlåda-med-söndagstömning. Senast hon och jag skulle gå och bada var det av någon anledning sommar, och då passar badhus tydligen på att stänga, vilket då fick mig att undra varför frågan förr i tiden var "vad gör de i banken efter klockan tre" och inte "vad gör de i badhuset i tre månader". Jag är väldigt säker på att det finns däggdjur vars dräktighet varar kortare tid, och det är kanske det som är svaret: de anställda är möss. Eller har jag blandat ihop badhus med bibliotek?

Inga kommentarer: