2008-10-06

Freden i Brömsebro


Fingeravtrycket av en PIN-kod.

har jag ingen aning om när timade (och inte heller att kriget som föregick det kallas Torstensons). Inte heller när Petrarca gick ur tiden. Få är mina aningar om utgivningsåret för Don Quijote, annat än att det nog var på 1500-talet.

Än svårare är det att sia om framtiden. Om 2009 finns redan en del att säga, som att vi kommer att genomföra ett partiellt stambyte och samtidigt bygga om ett badrum här hemma, att vi (eller jag, då) kanske ska åka till Mallorca på ovanliga vägar; det är troligt att jag befinner mig mitt i livet eller ett hyfsat närmevärde därtill.

2010, 2011, 2050, 3647? Inget att hänga upp det på. 7893? Svårt att säga något bestämt om, ens med en hebreisk kalender.

Men idag har jag ändå vunnit högsta vinsten i betalkortspinkodlotteriet.

Inga kommentarer: