2007-12-31

födelsedag

– Men herregud, utbrister jag förfärat vid köksbordet på nyårsafon, i morgon fyller du ju år, glädjeflickan! Och jag som inte har börjat virka på ditt svettäcke än!

– Mmmmmhhhh! konstaterar glädjeflickan.

Lille George har hållit sina föräldrar vakna i två nästan ömsesidigt uteslutande omgångar under natten, så det är inte märkligt att glädjeflickan inte är särskilt talför.

– Fast å andra sidan är bergvärme och dunbolster redan det ett svettäcke i sig, konstaterar jag och vädrar uppnosigt i riktning mot glädjeflickan.

– Är det du eller jag som luktar häst? undrar hon obefogat.

– Hur grov virknål ska jag använda?

– Det var en ny sorts invit, säger glädjeflickan och gnäggar av skratt.

– Jag hade närmast tänkt mig julgransgrönt, för det kommer ju att bli modefärg i vår, kontrar jag lite koniskt, la.

– Men då vill jag ha en premiering utöver giftasringen och barnringarna, säger glädjeflickan.

– Om inte på de elyseiska så i alla fall på Konsumfälten, lovar jag.

– Men då så.

– Älskar dig, glädjeflickan. Grattis dan före dan.

Inga kommentarer: